Občanský průkaz - ztráta, vyřízení nového
Ztráta občanského průkazu
Jaké jsou podmínky a postup
Neprodleně ohlásit ztrátu nebo odcizení občanského průkazu kterémukoliv
- obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností (tj. tam, kde se vydávají občanské průkazy)
- kterémukoliv matričnímu úřadu,
- odcizení občanského průkazu (nikoli ztrátu) lze ohlásit také Policii České republiky
Ohlášením ztráty nebo odcizení skončí platnost občanského průkazu.
Nový občanský průkaz
Všechny občanské průkazy se strojově čitelnými údaji budou vydávány pouze s kontaktním elektronickým čipem. Občan se může sám rozhodnout, zda si čip při převzetí dokladu aktivuje (může tak učinit i později); aktivace vyžaduje zadání identifikačního osobního kódu a deblokačního osobního kódu (4 – 10 číslic) – zadání není povinné. Aktivovaný čip umožní využívání občanského průkazu při vzdálené autentizaci držitele a k přístupu k identifikačním údajům držitele.
Dosavadní občanské průkazy bez čipu zůstávají v platnosti.
Od 1. 7. 2018 jsou občanům ČR plošně vydávány občanské průkazy se strojově čitelnými údaji a kontaktním elektronickým čipem. Více informace najdete na www.mvcr.cz.
Poplatky a lhůty
Správní poplatky za vydání občanského průkazu pro občana mladšího 15 let
- ve lhůtě do 30 dnů - 50 Kč,
- ve lhůtě do 5 pracovních dnů – 300 Kč,
- ve lhůtě do 24 hodin v pracovních dnech – 500 Kč.
Správní poplatky za vydání občanského průkazu pro občana staršího 15 let
- ve lhůtě do 30 dnů - 100 Kč,
- ve lhůtě do 5 pracovních dnů – 500 Kč,
- ve lhůtě do 24 hodin v pracovních dnech – 1000 Kč
Kde, s kým a kdy jednat
Městský úřad Rožnov pod Radhoštěm - 571 661 115 - Michaela Maléřová
pondělí a středa 08:00–11:00, 12:00–17:00